Saturday 16 April 2011

Friend that always there..^^


"Friends in need is a friend indeed"
Kadang2 kita tak sangka orang yang kita jumpa di sesuatu tempat itu bisa menjadi sahabat suka dan duka kita.Aku banyak kawan sejak masuk di UUM. Mereka la yang jadi geng2 meluahkan perasaan,geng2 enjoy..tempat aku menangis dan ketawa. Kali ni,aku nak post sedikit tentang orang-orang yang aku kagumi,orang2 yang memberi sukacita just being as my friend..hehehe

Ni nama Jeanifer.Orang nya suka enjoy tapi kalo buat kerja penuh fokus dan kepimpinan.Dia la yang buat aku suka berkawan...gila2 mcm dia..tanpa dia..aku mungkin masih terperuk dalam dunia ku sendiri..Aku kenal dia dari first sem lagi coz dia jiran aku time tu..haha..Selalu share cerita dengan dia n selalu g jalan2 n karaoke dgn dia.Tpi apa yang aku pelajari ialah...enjoy life while you still can.Pernah dia tanya aku,"why u still wif me eventhough semua org yng pernah rapat dgn ku,semuanya meninggalkan aku sendirian?".Jujurlah,aku cakap..xda reason nak tinggal ko...memang xpernah terpikir pun.even org yg bercinta pun pernah clash apa lagi persahabatan...tapi aku tetap xambil kesa hal2 yang blh membuatkan persahabatan itu tercalar.Paling aku suka pasal dia...time2 serius pun dia blh lagi buat lawak spontan..kadang2 sakit perut dgr lawak dia tu..kalo dia masuk raja lawak..boleh menang ooo..hahah..emmm kalo karaoke,kalah kami2 yang suara yg mcm katak ni..haha...
Ni bilin,merangkap rumate ku....dia pun kalo masuk raja lawak..boleh menang la..bt lawak spontan ja..Dalam diam ku mengagumi rumate..Dia jenis yang emmm...blurr n don care what the hell people think about her..Itu yang aku suka pasal dia.. Dia jenis yang ikut jalan dia sendiri..(alangkah bgsnya aku pun begitu..hehehe) Walaupun,suka fashion2...cat kuku...tapi terrerrr masak ni..jgn men2...hehehe...kalah c agnes...hehe..ada ciri2 suri rumahtangga yang rock ni..Minat korea dan lelaki ensem..hehehe..Aku memang kagum dgn dia..(diam2 ja arr hehehe)
dari kiri, Romi,Nelly,and Acheles.
 




 Ok..ni geng2 yang sama melayani d church..,hehehe tidak ba...dorng geng2 time d KML.walaupun di KML,xrapat sangat tapi stat d UUM ni yang mula sling kenal mengenali.Paling best mcm adik beradik sudah drng ni..Masing2 ada kelebihan drg..Romi plak dari secondary skool lg kenal...Nelly plak time ikut lawatan pg tuaran time d KML dulu,kenal ma dia..ACy plak...time di UUM ni kenal..Mula2 pikir drg sumbung..tapi da lama2 kenal,akhirnya,durang lebih kurang tolak tambah bahagi dan darab sama gila2...hehehe...


Ni serumate bilik 411 blok E..hahaha..satu org sot2 (Biey) n satu plak gaya mummy (Agnes)..tapi aku syg dua2 nya..hehehe..C biey plak time first2 dulu,sa pikir sumbung ni..tapi lepas kenal...lebih sot dari biasa..haha..aku miss my sis kalo sa tinguk dia..sebab senang kena buli mcm kakak aku jg..sot pun sama jg..sebab 2 aku layan dia mcm aku layan kakak aku..huhuhuhu...C agnes plak memang sporting ni..suka juga buli2 dia...tapi buli2 syg arr..hehe..pandai masak..apapun kami semua share mcm family...Itulah indahnya pershabatan kami di UUM ni..hehe
Friendship that accept each other opinion,and differences and forget all the mistake is more precious than anything in this world.Just love each other..




2 comments: